2011/02/08

Tisdagstipset - Johann Rose

Jag är i Stockholm och jobbar i några dagar men kom på att jag inte tipsat om ett fantastiskt kafé i Kreuzberg som jag upptäckte förra veckan. Johann Rose är både ett helt ljuvligt vuxenkafé, som funkar lika bra för att jobba som för att umgås, och ett helt grymt bra lekkafé (vanligtvis är barnvänliga kaffeställen inget smart val för den som vill kunna koncentrera sig på något annat än stojiga barn).

En lugn atmosfär, virkade dukar, fina mormorsmöbler, tulpaner på borden och så längst in i lokalen ett underbart lekrum där min ganska kräsna 19-månaders roade sig i flera timmar utan problem.
Johann Rose är definitivt värt ett besök för alla som har vägarna förbi Forsterstrasse. Med eller utan barn.





2 kommentarer:

  1. Heh, va flummigt. Jag kollar din blogg ibland, och har alldeles nyss flyttat till Forsterstrasse. Jag ska ta med mig tyskaläxorna och prova caféet.

    SvaraRadera
  2. Gör det Jens! Du kommer inte ångra dig.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se