2013/07/03

Halvtid

Vi har det väldigt bra. Tar det lugnt, fast på ett ganska intensivt sätt. Som alltid här i Sverige. Många ställen att ta det lugnt på, många människor att ta det lugnt med.

Jag tror nog att det här till och med är vår bästa Sverigesemester hittills sedan vi flyttade till Tyskland. Det beror nog till stor del på att Eje blivit större nu och vi liksom upplever Sverige genom honom på något sätt. Vi tar honom med till ställen vi älskar (det spartanska landstället i Stockholms skärgård) eller älskade som barn (Grönan). Visar honom, berättar varför vi tycker så mycket om att vara där. Och han lyssnar och tar in. Det är härligt.

Vi ska turista på ställen som är helt nya för oss allihop också. På Astrid Lindgrens Värld till exempel (måste man ju om man nästan är tysk, eller?). Och så Kivik, mitt under äppelmarknaden. Lite västkuststrand på det och sedan bär det hem igen. Borde bli fint alltihop. 





6 kommentarer:

  1. Åh, så roligt ni verkar ha det! När ska ni till Kivik? Om ni har tid att svänga inom Åhus på vägen till/från så kan jag kanske visa er var man kan köpa den största (och godaste) glassen i trakten! Vore himla roligt att träffa er i verkligheten nångång! :)
    Emma

    SvaraRadera
  2. Det låter som en härlig semester :)

    SvaraRadera
  3. Sverige är så fint! Jag gör också så - jag bor i Berlin men på sommaren åker jag till Sverige eller Estland för at njuuuuta naturen. :)
    Många hälsningar från en ny läsare!

    SvaraRadera
  4. Jag har bott i Berlin i tre ar och visst kan jag fa hemlängtan ibland. Det gar snabbt över när jag läser svenska tidningar pa internet. Nej, aldrig mer Reinfeldts Sverige

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se