2013/12/12

Fokus

Åh herregud. Nu ligger jag sådär efter igen. Det blir lätt så när man mest ägnar sig åt roliga saker flera långhelger på raken, och barnen är sjuka däremellan. Men men. Snart är det jul och frid i huset!

Mitt största huvudbry just nu är mitt kontor. Jag har nämligen sagt upp det och själva överlämningen ska ske samtidigt som vår semester, samtidigt som jag har massor av jobb, samtidigt som exakt allt annat också ska hända.Varför blir det alltid så? Det kommer ju att lösa sig alltihop, men det krävs en hel del planering för att ommålning, utflyttning och städning ska hinnas med. Och passa ihop med alla mina hyresgästers scheman och uppdrag också. Puh.

Anledningen till att jag beslutat mig för att lägga ner frilanskontoret är för att jag helt enkelt inte har tid att ta ansvar för det längre. Jag har så vansinnigt få stunder att jobba på, och de timmar jag har måste jag fokusera på att tjäna pengar – inte skriva kontrakt, hitta nya hyresgäster, annat administrativt jox, ta mig fram och tillbaka till kontoret... Skittråkigt att stänga ner alltihop, men det känns ändå rätt. Det är sannerligen lite klurigt att sköta ett företag och samtidigt under halva tiden ensam ta hand om två små barn. Onödigt att vara landlady då också, tänker jag. Hur trevligt vi än har det på kontoret. Jag kommer förmodligen behöva någon annanstans att sitta så småningom, men just nu fungerar det bäst att ha min bas hemma, så så får det bli.

Okej, tillbaka till listorna.

(Här är förresten en liten minifilm på när vi gjorde vår fina vägg här på Golden. Förutom mina kollegor så kommer jag nog sakna den allra mest när vi flyttat ut.)



2 kommentarer:

  1. Åå vad jag känner igen mig. Alltid händer alltid på samma gång. Det är en naturlag (eller så kallar vi omedvetet på det under de sega händelserika tiderna :)). Kram!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se