2014/08/05

Inte så mjukt alls

Jag som tänkte att vi skulle mjukstarta den här terminen lite. Ni vet, som man gjorde i skolan efter sommarlovet. Hålla kvar sommarkänslan. Korta dagar, ingen stress.

Tji fick jag. R åkte redan efter en dag hemma och jag var ensam med barnen i ett smällhett Berlin, långt från svalkande sjöar och hav. Och med ett tvättberg större än Fuji.

Sedan kom han hem igen – och var sjuk. Måste-ligga-i- sängen-sjuk. Stackaren. Och på samma gång började min inbox att fyllas med viktiga to do's som skulle gjorts igår och Eje fick ett sandkorn i ögat och ögat svällde upp och började vara. In till ögonakuten, vab, deadlines, stress och universums skitigaste lägenhet eftersom ingen hade hunnit städa sedan vi kom hem.

Men nu så. Nu är det rent här. Texter är skickade, ögonmedicin tagen och min stackars sjuka man nedbäddad och ompysslad. Förhoppningsvis på bättringsvägen.

Nu kan mjukstarten börja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se